ספרים שתרגמתי
My Translations






אלן טיורינג
בני הנפילים
ג'יין אוסטן
שם צופן וריטי

משחק אחרון
וורקרוס
מנתץ הכתר
קוטל המלכה
כובל הנשמות
פיליפה פרי
שפע של קתרינות














לרשימה המלאה
Complete list


logo

ענבל שגיב נקדימון, מתרגמת

עמודים קבועים

בזמן האחרון

נושאים

Subscribe2

יום של ספרים בדבלין

24/04/2016

IMG_7194IMG_7176s

בתחילת מרץ השנה עמדו לרשותי יומיים בדבלין שיכולתי לעשות בהם בדיוק מה שאני רוצה. אז הלכתי לחפש ספרים ישנים (ולצלם).
האירים ידועים בחיבתם לספרים ולספרות עוד מימי הביניים, אז היו נזירים קלטיים בין בכירי הלבלרים בעולם. “ספר קלס” (Book of Kells), כתב יד מאויר משנת 800 לספירה, נחשב לאוצר לאומי אירי ומככב בתצוגה מרשימה בטריניטי קולג’, תחנת חובה לביבליופילים. ניגשתי לראות אותו ואחרי ההסברים המעניינים בתערוכה סביבו המשכתי ל”חדר הארוך”, שהוא ספריה בשיא הקלאסיקה (וגם מרכז לרסטורציה של ספרים עתיקים). הצילום שם מותר, אבל בלי פלאש או חצובה, כך שהאתגר היה מעניין (אפילו פגשתי חבר).

IMG_7097

במסגרת ההכנות שלי לנסיעה לאירלנד קראתי הרבה בבלוג דבלינאים ובין השאר מצאתי שם את ההמלצה הבאה:

היה היה אמריקאי עשיר שקראו לו צ’סטר ביטי. סר ביטי אהב לאסוף דברים כמו ואזות סיניות וליתוגרפיות צרפתיות, אך יותר מכל הוא אהב לאסוף ספרים וכתבי יד: קוראנים מפרס וממרוקו, מזמורי תהילים בקופטית, מגילות של מעללי שוגונים מיפן, ספרי-מתים ממצרים. את כולם הוא לקח איתו כשעבר לאירלנד לעת זקנה, ובנה להם בית בדבלין. אחרי מותו הוא הוריש את האוסף המרהיב הזה לציבור, שזה יפה מאוד מצדו.

אז החלטתי לקפוץ לביקור בטירת דבלין, המארחת את האוסף. ביליתי כמעט שלוש שעות נהדרות בתצוגה יפהפיה של אוצרות שלא ידעתי שקיימים בכלל. ספריית צ’סטר ביטי היא מוזיאון בשתי קומות ובו כתבי יד, מיניאטורות, רישומים, כריכות, ציורים ותדפיסים.
זאת הפעם הראשונה שראיתי ספרים ממזרח אסיה, מקופלים כמניפה. העיטורים משגעים, מציור ורישום ועד שיבוצי אם הפנינה. מוצגים גם חפצים נוספים, כולל גלימת דרקון סינית רקומה. התפעלתי מהעיטורים, מסוגי האלפבית השונים ומאיורי הטבע. נהניתי גם לעלות לגג המבנה לתצפית על גני הטירה ולבלות בחנות המזכרות ובבית הקפה המיוחד בקומת הקרקע. אפשר לראות חלק מהמוצגים בגלריית אתר המוזיאון.
IMG_71032016_03_08 Ireland
לקינוח, אגב, ביקרתי שתי חנויות ספרים על גדות הליפי, סמוך לגשר הא’פּני, האחת רשת עודפים והאחרת חנות פרטית עם טעם ייחודי (The Winding Stair). יש שם גם פאב (The Bachelor Inn) המתהדר בציטוטים ודיוקנאות מעולם הספרות.
IMG_7144IMG_7137



לא נכתבו תגובות »

לא נכתבו תגובות לקטע זה.

כתיבת תגובה